سفرنامه - انتالیا اولین روز
به نام خداوند متعال

(آنتالیا رفت هوایی٬ برگشت زمینی با 6شب اقامت ) ماجرا از این اگهی شروع شد .مرداد 88 وقتی در یکی از خیابانهای شهر تبریز قدم می زدم این اگهی را دیدم. بعد از مشورت با خانواده٬ پول را تهیه و به حساب آژانس ریختم  تا اولین سفر مجردی و خارج از کشور رغم بخورد.

روز اول سفر :

ساعت پرواز 11 صبح  روز جمعه بود . لیکن ساعت 7 از خواب بلند شدم و وسایل شخصی خود را آماده کردم .( به امید یه هوای تازه تر!!!!! )

بعد از رسیدن به فرودگاه و  پرداخت25000 تومان به عنوان خروجی و خداحافظی با خانواده  ٬به سالن انتظار رفتم . اما باز همانند روال پروازهای داخلی پرواز تابان ایر با تاخیر همراه بود .

تاخیر 1.5 ساعت طول کشید . ساعت 12.5 سوار هواپیما شدیم . هواپیما از شانس ما توپولوف   و از نظر ظاهری خیلی کوچک و فرسوده بود . نیم ساعت بعد از حرکت با  برنج همراه مرغ ٬ ماست٬ اب میوه

و نان صنعتی و ....... از ما پذیرایی کردند .راستش پذیرایی خوبی بود .

ماساعت 3.5 به فرودگاه اسپارتا به نام فرودگاه سلیمان دمیلر رسیدیم .

بعد از زدن مهر ورود همه زنها روسری خود را در آوردند . انگار انسان وارد دنیای دیگری شده است . در آنجا 4 اتوبوس به همراه لیدرها منتظر ما بودند.

و بعد از مشخص شدن  اتوبوسها ٬هر کس سواراتوبوس خود  شد و حدودا  3 ساعت طول کشید تا به آنتالیا برسیم .(البته با نیم ساعت توقف )

وظیفه لیدر ها در این 3 ساعت توضیحاتی در مورد آنتالیا و مقررات  و دادن برنامه اختیاری سفر همراه با قیمت هر تور  و توضیحاتی در مورد تورها بود.

البته یک تور شهری همراه نهار رایگان بود .

بعداز رسیدن به هتل و مشخص شدن اتاق ها ٬ به اتاق خود رفته و استراحت کردم . راستی نام هتل ما لارا سیتی آنتالیا بود که یه هتل 3 ستاره و در منطقه ساحل لارا واقع شده بود .

آنتالیا دارای دو ساحل بنامهای لارا ( ساحل صخره ای ) و کونیا آلتی (ساحل  شنی ) میباشد که اکثر هتل ها و مراکز تفریحی در اطراف این دو ساحل می باشد.

راستی  در داخل هتل با محمد که بچه  باحال اهل لرستان بود آشنا شدم که اکثر اوقات سفر با هم سپری می شد .

یادم نرفته بگم که ساعات اول که وارد آنتالیا شدیم رطوبت و گرما واقعا غیر قابل تحمل بود و در روزهای بعدی این گرما  برای ما عادی شد .

ما ساعت 8.5 به وقت ترکیه شا م خوردیم (صبحانه وشام رایگان ) و به همراه محمد به بیرون رفتیم تا گشتی در اطراف هتل داشته باشیم .

2 ساعت در خیابانهای آنتالیا و فروشگاههایش گشتیم و بعدا به  هتل برگشتیم .

آن شب نمی دانم از هوای آنتالیا بود یا چیز دیگر٬ که ننمی توانستم بخوابم .!!!!

برنامه اختیاری تور که داخل اتوبوس به ما دادند تا هر کدوم دلمون خواست  همان شب داخل هتل     ثبت نام کنیم البته ما اکثر تورها را معمولا با تورهای خارج از هتل می رفتیم که ارزانترازتور ما بودند.

ایام هفته

اجرای برنامه دیسکودر بهترین دیسکو های انتالیا

۱شنبه

تور شهری(رایگان)

(بازدید از شهر و یکی از ابشارها و خرید ازفروشگاه چرم و لیوایز و ...... همراه نهار )

کنسرت اندی و کوروس $ 110

شب ترکی  $45

برنامه سنتی از اداب و رسوم ترکیه به همراه رقص عربی و شام و مشروبات محلی

تور حمام ترکی هر روز بنا به در خواست شما عزیزا ن برگزار میشود .   $ 35

تور غواصی هر روز در بندر زیبای کمر به مدت 40 دقیقه برگزار میشود .  $ 65 عکس هتل استخر هتل